Uw bijdrage is welkom!

Het Nationaal Onderwijsmuseum vertelt het unieke verhaal van het Nederlandse onderwijs. Een verhaal van leerlingen en docenten, van scholen en onderwijsvernieuwers; een verhaal om te koesteren en te delen.

De schat aan informatie en persoonlijke verhalen die in ons museum besloten ligt, is het verhaal van ons allemaal. Wij zijn er erg trots op dat we dat verhaal al sinds 1877 (!) in ons museum met u mogen delen. Als museum met tentoonstellingen, presentaties educatieve programma’s en als kennisinstituut met het beheer over een unieke collectie.

We staan voor een grote uitdaging

De coronacrisis heeft ons museum hard geraakt en plaatst ons voor een enorme financiële uitdaging. Gelukkig mogen we vanaf 2 juni onze deuren waarschijnlijk weer voor u openen, maar de gevolgen van de crisis zijn en blijven voorlopig erg groot.

Wilt u ons helpen?

Wij stellen het daarom bijzonder op prijs als u ons in deze moeilijk periode wilt helpen. Uw bijdrage stelt ons in staat het verhaal van het Nederlandse onderwijs nu én in de toekomst te blijven vertellen. Wilt u ons ondersteunen? Klik dan hier!