Muurkunstwerk onthuld

Op zaterdag 29 oktober is een prachtig muurkunstwerk onthuld. Dit muurkunstwerk staat op het gebouw achter het Onderwijsmuseum aan de Kilwijkstraat. Dit kunstwerk is gemaakt naar aanleiding van de viering van de geboorte van Nederland over de 4 thema's vrijheid, verbondenheid, verdraagzaamheid en verscheidenheid. Vooral het thema vrijheid wordt op de muurcollage uitgelicht.

Feestelijke onthulling

Tijdens de feestelijke onthulling is naast Vrijheid, ook stil gestaan bij het thema Verbondenheid. Wethouder Van der Linden heeft samen met hoofd Educatie Martine Blijdorp de muurcollage feestelijk onthult. Ook werd er een spoken word voorgedragen.

Publiekskunstwerk

Het is een publiekswerk van vele mensen uit Dordrecht en het viert (en herdenkt) de vrijheid. Inspiratie voor het kunstwerk is een door-fluister gedicht. Tijdens de viering van de geboorte van Nederland, hebben bezoekers van het Nationaal Onderwijsmuseum een door-fluistergedicht geschreven over het thema vrijheid. Een gedicht dat is gestart met 2 geschreven regels. De bezoeker las deze regels en schreef daaropvolgend zelf 2 regels. De eerste 2 regels werden weggevouwen en de volgende bezoeker schreef 2 dichtregels volgend op de voorgaande bezoeker. Zo hebben bezoekers in de tentoonstelling met elkaar een gedicht geschreven van 882 woorden. De woorden uit dit gedicht zijn een inspiratiebron geweest voor deze muurcollage.

Daarnaast hebben deelnemers tijdens het Hoffestival in juli meegetekend aan deze muurcollage.

meer info? kijk hier