Leerlingen Technasium ontwikkelen route-app

Leerlingen van het Technasium (Dalton Lyceum) in Barendrecht zijn begin dit schooljaar gestart met de ontwikkeling van een route-app die bezoekers van het Onderwijsmuseum op een leuke manier de binnenstad van Dordrecht laat ontdekken.

Het Nationaal Onderwijsmuseum trekt bezoekers vanuit het hele land. Regelmatig krijgen de baliemedewerkers van het museum de vraag van bezoekers hoe zij het beste de binnenstad kunnen bereiken. Uiteraard geven zij een kaartje mee maar met een app kunnen bezoekers straks zelf kiezen welke route ze graag lopen.

Tijdens de nieuwjaarsborrel van Stichting DOCK (Dordtse Ondernemers, Creatieven en Kunstenaars) in januari 2016 werd er in het Onderwijsmuseum gebrainstormd over het verbeteren van de route tussen het Onderwijsmuseum en de stad. In een vervolgbijeenkomst werden de ideeën gepresenteerd. John Schermer docent (en tevens lid van stichting DOCK) nam vervolgens het initiatief om van deze 'stinkende casus', een eis voor een geschikt praktijkproject, een opdracht voor de leerlingen te ontwikkelen in samenwerking met het Onderwijsmuseum.

Na een startbijeenkomst in september moesten de leerlingen aan de slag met moderne technologie, het verdiepen in de doelgroep én in de stad Dordrecht om de verschillende routes uit te werken in een applicatie. Inmiddels is er al een tussenevaluatie geweest en zullen de apps getest worden op 31 oktober.

Meer lezen?

Bekijk het blog van het Technasium in Barendrecht

Lees het artikel in het AD van 29 september 2016 door Salwa van der Gaag

Bekijk ook het item van RTV Dordrecht van 4 oktober 2016.