Bezoek Onderwijsmuseum tijdens Dordtse cultuurnacht >> 8 oktober

Ook dit jaar is het Onderwijsmuseum onderdeel van de Dordtse Cultuurnacht. Diverse kunst- en cultuurinstellingen maken een speciaal gratis programma om iedereen kennis te laten maken met het Dordtse cultuur aanbod.

Kom je ook? Op 8 oktober | tussen 20.00uur – 00.00uur?

In het onderwijsmuseum is voor iedereen wat te doen. Kraak de code en ontsnap uit de griezelbus, trap de nacht goed met live band de Coffin Dodgers, gooi de voetjes van de vloer tijdens het old skool schoolfeest, laat iedereen gillen door jouw griezelrijm of steek wat op over de nacht tijdens het speedcollege ‘een donkere nacht in het onderwijsmuseum’.

Toegang is gratis. We zien je graag de 8e!

Wat is er te doen in het onderwijsmuseum?

Muziek

20.00-20.45uur: Live band de Coffin Dodgers

20.45-22.00uur: Old Scool feest (DJ: muziek uit jaren 80 en 90) incl Workshop SaturdayNight: Leer professionele moves op een simpele manier

22.00 - 22.45uur: Live band de Coffin Dodgers

20.45-22.00uur: Old Scool feest (DJ: muziek uit jaren 80 en 90)

Programma

21.00 – 22.00: Escape room | Spannende Speurtocht die leidt naar de griezelbus. Kraak de code en ontsnap!

21.00 – 22.00: Maak je eigen griezelrijm | iewwww!!! laat anderen gillen. Workshop schrijf een griezelrijm

22.00 – 22.40: Speedcollege | ‘De donkere nacht in het onderwijsmuseum’. Speedcollege over het thema "nacht" in de onderwijsgeschiedenis.

23.00 – 23.40: Speedcollege | ‘De donkere nacht in het onderwijsmuseum’. Speedcollege over het thema "nacht" in de onderwijsgeschiedenis.

Uiteraard kun je gehele avond gezellig borrelen in ons Museumcafé

De Dordtse Cultuurnacht >> 8 oktober 2022

De wolf huilt, de uil roept en nachtvlinders fladderen. Wanneer de dag stopt, wordt de droom werkelijkheid. Romantische nachten, mysterieuze nachten, spannende nachten. Dwaal met ons door het donker als de maan het onzichtbare zichtbaar maakt en de sterren de duisternis laten stralen.
Van 18.00 - 03.00 komen op 8 oktober de nachtdieren naar buiten. Ga met ze mee en verken een stad vol bijzondere werelden waarin dans, theater en muziek samenkomen in klassieke tradities en nieuwe ideeën. Een culturele nacht waarin het gewone en ongewone één worden. Blijf wakker, verwonder en dwaal mee door de Dordtse Cultuurnacht.