'Het nieuwe normaal'

Vanaf 3 december a.s. is in de hal van het Stadskantoor Dordrecht een mini-tentoonstelling te zien van gedichten en cartoons die tijdens de eerste corona-periode zijn gemaakt door twee inwoners van Dordrecht: Arie de Bruin (gedichten) en Len Munnik (illustraties).

Het Nieuwe Normaal
Tijdens de eerste corona-golf schreef Arie de Bruin dagelijks een gedicht over de bijzondere situatie waar we door corona mee te maken hadden, met name voor de mensen die werkzaam zijn in het onderwijs. Een selectie van deze gedichten is onder de titel 'Het Nieuwe Normaal' uitgegeven bij Levendig Uitgever. Het werk isaangevuld met illustraties van Len Munnik, cartoonist van o.m. dagblad  Trouw en winnaar van de Inktspotprijs 2020.

Edukans
De opbrengsten van het boekje zijn bestemd voor het Noodfonds van Edukans (www.edukans.nl), de ontwikkelingsorganisatie voor onderwijs in ontwikkelingslanden. Het boekje is inmiddels toe aan een derde druk; de 1e en 2e druk hebben ruim € 13.000,— opgebracht voor het noodfonds. Hiermee worden in een aantal Afrikaanse landen speciale onderwijs-radioprogramma’s ontwikkeld. Want ook daar zijn veel scholen gesloten en zitten kinderen thuis, maar dan zonder digitale mogelijkheden. Via de radio wordt onderwijs daar nu weer (deels) mogelijk voor veel kinderen.

Bestellen of bekijken?
'Het Nieuwe Normaal' is verkrijgbaar in de museumwinkel van het Onderwijsmuseum, via de reguliere boekhandel, bij diverse webwinkels en via de uitgever. De bijbehorende tentoonstelling in het Stadskantoor is mede mogelijk gemaakt door het Nationaal Onderwijsmuseum en Levendig Uitgever.

Meer informatie vindt u hier.