Gebouw De Holland wint Betonprijs 2015

Gebouw De Holland heeft de prijs gewonnnen in de categorie Renovatie / Reparatie. Tijdens het jaarlijkse Betonprijsdiner dat gehouden werd op 18 november 2015 zijn de winnaars bekend gemaakt. Het Nationaal Onderwijsmuseum wil hierbij nogmaals de Gemeente Dordrecht, Bierman Henket architecten en alle betrokkenen en inwoners van Dordrecht bedanken voor hun inzet, steun en enthousiasme om dit gebouw te kunnen transformeren tot een prachtig museumgebouw!

"Het gebouw uit 1939 is nu na een eerdere verbouwing uit 1980 zowel qua reparatie/restauratie als reconstructie terug gerestaureerd met moderne technieken zoals Kathodische bescherming om het zwaar aangetaste gebouw voor uiterlijke vormgeving qua oorspronkelijke beleving weer toonbaar te maken. Hierbij is direct bij het terug restaureren ingezet op energielabel A en is er een functionele verbetering meegegeven." Bron: website Betonprijs.

Opdrachtgever: Gemeente Dordrecht
Architect: Bierman Henket Architecten
Constructeur: Pieters Bouwtechniek
Aannemer: Bouwbedrijf Hazenberg bv