Al ruim 10.000 bezoekers sinds de opening

Samen met leerlingen van het Da Vinci College in Dordrecht verrichtte minister Bussemaker (OCW) donderdag 9 juli de openingshandeling van het geheel vernieuwde Onderwijsmuseum in Dordrecht. Sinds zaterdag 11 juli is het museum geopend voor publiek.

Officiële opening
Minister Jet Bussemaker opende het museum samen met twee mbo leerlingen van het Da Vinci College door een druk op de knop, waarna confettikanonnen knalden en een schoolzoemer de officiële opening van het Onderwijsmuseum aankondigde. Onder begeleiding van feestelijke muziek verzorgd door het blazersensemble van Jubal uit Dordrecht, mochten de bezoekers naar binnen. Minister Bussemaker maakte vervolgens kennis met projecten van de leerlingen en bezocht de verschillende tentoonstellingen in het museum.

Sinds de opening heeft het museum al meer dan 10.000 bezoekers mogen verwelkomen.

Fotografie: Thymen Stolk