Schoolplaten Onderwijsmuseum in het Gastenhuis Dordrecht

De bewoners van Het Gastenhuis in Dordrecht haalden herinneringen op aan hun schooltijd tijdens een themaweek rondom onderwijs. Speciaal voor deze themaweek werden de gangen van het monumentale pand aan de Vest aangekleed met schoolplaten uit de collectie van het Nationaal Onderwijsmuseum. Ook werd een klein schoolklasje ingericht met schoolbanken, leesplankjes en schrijfgerei. Zondag 18 juni konden bewoners en familieleden tijdens een speciale ouderdag de tijdelijke tentoonstelling bekijken en samen herinneringen ophalen.

In het kader van deze themaweek bezocht een groep bewoners vrijdag 16 juni ook nog het Onderwijsmuseum zelf. Een leuk uitje dat feestelijk werd afgesloten met koffie en taart in het museumcafé.