vacature: Combi-stage MEDIA / MARKETING

Ben jij op zoek naar een leerzame en uitdagende stage. Wil jij je marketing skills verder ontwikkelen? Maar kijk je ook breder en wil je ook aan de slag met communicatie en journalistiek én heb je affiniteit met het onderwijs dan is dit wellicht de ideale stage plaats.

Het is een HBO stage voor 32 tot 36 uur per week: je gaat 2,5 dag aan de slag voor het Nationaal Onderwijsmuseum in Dordrecht, en ongeveer 1,5 dag voor  onderwijsmagazine Van12tot18.

Wat ga je doen?

Marketing en communicatie stage Nationaal Onderwijsmuseum

Je draagt bij aan diverse (online) marketing werkzaamheden, o.a.:

• Onderhoud -maar ook de analyse en bijsturing- van website, social media kanalen, narrowcasting en periodieke nieuwsbrieven.
  • Bewaking huisstijl, tone of voice van het museum
  • Doorvertalen van onze activiteiten/content op andere sites
  • Verzorgen drukwerk, persberichten en communicatiemiddelen
  • Up-to-date houden beeldbank

Je helpt bij het opstellen communicatieplan voor nieuwe regionale doelgroep:

• Doelgroep is reeds bekend
  • Opstellen marcom plan om deze doelgroep te bereiken
  • Uitvoeren van (delen van) dit communicatieplan

Journalistieke stage Onderwijsmagazine Van12tot18

• Je helpt mee met het up-to-date houden van de website https://van12tot18.nl/, meedenken over een ander publicatieritme, reanimeren van de socials
  • Je draagt bij aan de maandelijkse nieuwsbrief
  • Je schrijft korte journalistieke berichten voor de rubriek Leestafel van het magazine.
  • Je draai mee in het productieproces van het magazine
  • Je helpt bij het verder  ontwikkelen van een nieuw te starten serie artikelen, waarvoor het format in grote lijnen klaar ligt

Wie  ben jij?

Je hebt zin in deze waaier aan activiteiten, en je vindt het leuk om het Onderwijsmuseum en het Onderwijsblad beter te leren kennen. Onderwijs en cultuur boeien je. Je houdt van aanpakken en je ziet kans om je creativiteit in deze stages verder te ontwikkelen. Je hebt humor, je hebt al een vlotte pen en wil daar nog beter in worden. Je weet hoe je sociale media kunt inzetten voor publiciteitsdoeleinden. Je volgt een HBO opleiding en zoekt een toffe leerzame plek.

Locatie

Je zult de meeste tijd werken op kantoor van het Nationaal Onderwijsmuseum in Dordrecht. Ook werk je een dag in de week voor Van12tot18, thuis en/of in Ubbergen of Dordrecht. Een en ander is bespreekbaar.

Je krijgt een stagevergoeding.

Wij zijn wij?

Het Nationaal Onderwijsmuseum in Dordrecht laat je zien er ervaren wat de invloed van onderwijs en naar school gaan op ieders leven is. Of het nu over leren lezen, rekenen of Montessori gaat: bij ons kom je meer te weten, kun je je verwonderen, meedoen en ervaringen uitwisselen. Het museum is gevestigd in het iconische gebouw De Holland, op loopafstand van station Dordrecht. Wisselende tentoonstellingen, een uitgebreid educatief en recreatief aanbod, diverse verhuurbare zalen en een gezellig museumcafé trekken jaarlijks rond de 25000 bezoekers. Een groot en divers team van vrijwilligers ondersteunt het kleine vaste team medewerkers. We zijn een informele en gezellige organisatie waar de lijnen kort zijn en de loyaliteit groot.

Van12tot18 is een onderwijsmagazine voor het voortgezet onderwijs en een vaste waarde in onderwijsland. Van12tot18 schrijft voor leraren, teamleiders en schoolleiders, die het belangrijk vinden om het onderwijs levendig en bij de tijd te houden, die nadenken over hoe onderwijs er in de toekomst uit moet zien en die onderwijs en daarmee hun beroep een plek geven in de bredere context van maatschappelijke ontwikkelingen. Van12tot18 geeft dat inhoud en vorm door vakoverstijgend te informeren, onderwijskundig, beleidsmatig of maatschappelijk te duiden, met begrip en humor te bemoedigen en te onderhouden. Van12tot18 doet dat vanuit een community van lezers en auteurs.

Meer weten?

Laat het weten aan