Over lezen en leesplezier

Na een interactieve rondleiding door de tentoonstelling over de ontwikkeling van het leesonderwijs, gaan de studenten aan de slag met competenties rondom het thema leesbevordering. Waarom is lezen onmisbaar? Hoe draagt lezen bij tot persoonlijke groei? Wat is het belang van tekstbegrip en wat zijn de daarmee samenhangende deelvaardigheden? De studenten leren op welke manier ze het leesonderwijs kunnen versterken en gaan zelf aan de slag om de opgedane kennis te verwerken in een eigen les.

Duur: 90 minuten
Doelgroep: onderwijsprofessionals en studenten beroeps- en hoger onderwijs
Kosten: € 125,- per 15 studenten (inclusief museumentree en twee begeleiders gratis)

Neem voor meer informatie of om te reserveren contact op met de afdeling Educatie via: educatie@onderwijsmuseum.nl / 078 632 68 20.