On(der)wijs genieten: herinneringen ophalen met ouderen

Het Onderwijsmuseum komt naar jullie toe!

Samen kijken we naar leesplankjes, kroontjespennen, breiwerkjes, schoolplaten en foto’s van klaslokalen uit het verleden. We praten over favoriete juffen en meesters, handwerkjuffen en spelletjes op het schoolplein en ervaren zo de collectie van het Onderwijsmuseum op een totaal andere manier.

De deelnemers worden uitgenodigd om vooral zelf de eigen herinneringen te delen. De museumdocent begeleidt de gesprekken en zorgt voor een rustige en ontspannen sfeer.

De focus van dit programma ligt niet op het overbrengen van informatie maar op het ophalen en delen van herinneringen aan de eigen schooltijd.

Neem gerust contact op bij speciale vragen, wij denken graag met u mee. Neem voor meer informatie contact op met de afdeling Educatie via: educatie@onderwijsmuseum.nl of T 078 632 68 20

Praktische informatie

Doelgroep: dit programma is vooral bedoeld voor groepen ouderen, maar zeker ook voor mensen met een vorm van dementie. Om een ontspannen en huiselijke sfeer te creëren waarin iedereen aan het woord kan komen houden we een groepsgrootte van 8 tot 12 personen aan.

Duur: 60 minuten

Kosten: €110,- per groep van maximaal 12 personen. Dit is inclusief alle benodigde materialen en exclusief reiskosten.

Vanwege de drukte en het inplannen van museumdocenten raden we u aan ruim van tevoren te reserveren.