Museum Jeugd Universiteit: Kind in de oorlog

‘Hoe kun je zo gek zijn op treinen na alles wat je in de oorlog hebt meegemaakt?’ was de vraag die de vader van Robert na de oorlog vaak te horen kreeg. In 1944 was hij met de trein naar Kamp Westerbork en daarna naar concentratiekamp Bergen-Belsen gedeporteerd. Hij overleefde het laatste transport van de nazi’s, dat strandde bij Tröbitz. Robert vertelt ook over zijn moeder. Zij was ondergedoken tijdens de eerste jaren van de oorlog, maar werkte later als verpleegster met een vals diploma in een ziekenhuis dat onder leiding van de nazi’s stond.

Robert speelt op de viool van zijn vader en vertelt het spannende, maar ook tragische verhaal van zijn ouders die de Holocaust hebben overleefd.

Hoorcollege door Robert Duizend

Datum: 22 november 2020
Tijd: van 11.30 tot 13.00 uur.
Geschikt voor kinderen van 10 tot en met 12 jaar.
Kosten: € 20,- per collegereeks (4 colleges)

Schrijf je in voor de collegereeks op de website van de MuseumJeugdUniversiteit. Wil je eenmalig meedoen? Stuur een berichtje naar educatie@onderwijsmuseum.nl