Inspiratiemiddag over leren lezen en leesplezier voor (PO) docenten

Op woensdagmiddag 2 november 2022 organiseert het Nationaal Onderwijsmuseum een inspiratie middag voor docenten. Tijdens deze middag kunnen docenten en professionals uit het (primair) onderwijs inspiratie opdoen rond leren lezen en leesplezier. Daarnaast kunnen docenten kennismaken met de verschillende onderwijsprogramma's van het Onderwijsmuseum.
Het programma ziet er als volgt uit:

13.15 uur: inloop met koffie en thee
13.30 uur: welkomstwoord door Hoofd Educatie Martine Blijdorp, gevolgd door een masterclass 'Hoe leren kinderen woorden? Over woordenschat door Charlotte Willems
14.30 uur: workshopronde 1
15.15 uur: 10 minuten pauze en wisselen
15.25 uur: workshopronde 2
16.10 uur: plenaire vragenronde en afsluiting
16.20 uur: borrel in het museumcafé (tot uiterlijk 17.15u)

U kunt tijdens deze inspiratiemiddag deelnemen aan twee workshops naar keuze. U heeft de keus uit de volgende workshops:

• Minicursus voorlezen - door Ilse van Donkelaar (Stichting Voorlezen)
  • Proeven van het educatieve programma 'School is van alle tijden'
  • Proeven van het educatieve programma 'Op avontuur in het Letterbos: hoe klinkt jouw verhaal?
  • Over de ideale schoolbibliotheek en hoe je deze inzet voor leesplezier op school - door Erna Wouters, leesconsulent bibliotheek Dordrecht.
  • Deelnemen aan de speurtocht met escaperoom De Griezelbus

Toegang: 3 euro per persoon.

Aanmelden kan door een mail te sturen aan Martine Blijdorp: m.blijdorp@onderwijsmuseum.nl. Wij stellen het op prijs als u bij uw aanmelding aan wilt geven naar welke twee workshops uw voorkeur uitgaat.