Babytoer "Kiekeboe, baby!" in het Letterbos

Tijdens de babytoer gaat u en uw baby op pad door het Letterbos in de tentoonstelling 'Boom roos vis, over leren lezen en leesplezier' in het Nationaal Onderwijsmuseum. We gaan onder andere samen (voor)lezen, een liedje zingen, kiekeboe spelen en ontdekken geluiden in het bos.*

Deur open: 9.15 uur

Start in het Letterbos: 9.30 uur (tot ongeveer 10.00 uur)

Voor wie: baby’s tussen de 9 en 15 maanden en 1 (groot)ouder

Wanneer: elke eerste woensdag van de maand

Entreekosten: 10,50 euro per persoon, uw baby mag gratis naar binnen. U zelf kunt gratis naar binnen met de Museumkaart, Rotterdampas of Dordtpas. Let op! U kunt alleen betalen per pin!

Tijdens de babytoer zullen we het liedje 'Olifantje in het bos' zingen, misschien leuk als u deze samen alvast thuis eens zingt. Het liedje is te beluisteren via de volgende link: Zing mee met Juf Roos • Olifantje in het Bos • Liedje - YouTube

Niets vergeten?

Als (groot)ouders sjouw je natuurlijk altijd van alles mee voor je baby. In het museum hebben we ervoor gezorgd dat u goed met uw baby terecht kunt. In de tentoonstelling beneden, waar de babytoer plaatsvindt, zal er in de ideale schoolbibliotheek de babyhoek te vinden zijn. Hier kunt u uw tas kwijt, achteraf even kletsen en de baby verschonen. We zorgen voor een verschoonplek, billendoekjes en wat speelgoed. Luiers moet u zelf meenemen en eventueel een snack voor uw baby. Er is een rustige ruimte om borstvoeding te geven. Als u met een kinderwagen komt, dan kunt u deze kwijt bij de garderobe beneden, dit is vlakbij de ruimte waar we de babytoer geven. Omdat we de babytoer voor openingstijd van het museum organiseren, zullen er nog geen andere bezoekers zijn en hebben jullie alle ruimte.

Telefoon

Tijdens de babytoer is het belangrijk dat alle focus op de interactie tussen u en de baby ligt, daarom willen we u vragen uw telefoon tijdens de toer in de tas in de babyhoek te laten liggen. Indien gewenst kunt u na afloop wat foto’s maken met uw baby.

Babytoer op sokken

De vloer van het Letterbos maken we voor de babytoer extra schoon, om de baby's veilig over de vloer te laten kruipen vragen we u om in de babyhoek uw schoenen uit te doen en op uw sokken de babytoer mee te doen. Er liggen ook eventueel overschoenen klaar.

Aanmelden

Aanmelden voor de babytoer kan door een mail te sturen naar Martine Blijdorp, educatie@onderwijsmuseum.nl. Wilt u in de mail de naam van de (groot)ouder en van de baby met de leeftijd van de baby vermelden? Tot snel!

*Het doel van deze babytoer is in eerste instantie om als ouder tijd met uw baby door te brengen op een inspirerende plek. Daarnaast krijgt u als (groot)ouder op een interactieve manier en spelenderwijs voorbeelden en handvatten voor het stimuleren van taalverwerving bij uw baby.