Schenking boom aan het Onderwijsmuseum

Het Onderwijsmuseum is een prachtige boom rijker. In de tuin van het museum prijkt sinds kort een appelboom van een belangrijk ras. De boom draagt de naam "De schone van Boskoop" een naam die mooi aansluit bij de schenker van de boom, Boomkwekerijmuseum Boskoop.
Medwerkers en vrijwilligers van het Boomkwekerijmuseum brachten een bezoek aan het Nationaal Onderwijsmuseum, waar zij kennis mochten maken met de nieuwe werkwijze van het museum. Het Onderwijsmuseum is de permanente leeromgeving voor studenten van het Da Vinci College in Dordrecht en werkt intensief samen met vrijwilligers. Daarnaast heeft het museum een thematische collectie die uitgaat van het heden en de bezoeker met haar collectie mee terugneemt naar het verleden. Als dank voor het bezoek kreeg het Onderwijsmuseum de boom cadeau. Een mooi begin voor de nieuw aan te leggen museumtuin.