Reportage stage lopen in het Onderwijsmuseum

In februari maakte Tweede Kamerlid Tanja Jadnanansing (PvdA) kennis met de werkzaamheden achter de schermen bij het Nationaal Onderwijsmuseum in de vorm van een stage. Ze kreeg daarbij instructies van MBO leerlingen vanuit verschillende opleidingsrichtingen die hun praktijkstage volgen in het Onderwijsmuseum.

De Nederlandse Museumvereniging onderstreept het belang om volksvertegenwoordigers kennis te laten maken met de museale praktijk, cultureel erfgoed, wat dat inhoudt en de keuzes die daarbij gemaakt moeten worden. De museumstage is dan ook een initiatief van de Museumvereniging en heeft als doel politici te laten zien en ervaren wat het werken bij een museum inhoudt. Siebe Weide (directeur Museumvereniging) kwam deze keer met eigen ogen zien hoe de museumstage verliep.

Tanja Jadnanansing zet zich al jaren in voor MBO studenten en goede stages. De stage die zij nu zelf kon volgen maakte haar enorm enthousiast over het werk achter de schermen bij het Onderwijsmuseum. Hieronder is kort beeldverslag van de stage te bekijken, uiteraard gefilmd door studenten van de opleiding Media, Da Vinci College in Dordrecht.