Nieuwe huisstijl, nieuwe website

De vernieuwing van de inhoudelijke koers van het museum verdient samen met het prachtig gerenoveerde gebouw ook een uitstraling die daarbij past. De overstap naar een nieuw vormgegeven huisstijl en website zijn daarin een logisch onderdeel. Deze nieuwe stijl presenteert het museum vandaag, tijdens Koningsdag voor het eerst online.

De vormentaal van Van Ravesteyn heeft ontwerper Michaël Snitker geïnspireerd tot een nieuw lettertype genaamd Sybold. De krommingen en rechte lijnen die u terug ziet in gebouw De Holland zijn ook te herkennen in de vormgeving. Het museum en het gebouw worden daarmee nog meer een eenheid en herkenbaar voor de bezoeker.

Het logo waarmee we eerder het Onderwijsmuseum identificeerden is een inhoudelijke vertaling van het museum als kennisinstituut, het hoofdje als symbool voor een 'hoofd vol kennis'. Het museum blijft natuurlijk kennis uitdragen en uitwisselen in de tentoonstellingen, in zijn platformfunctie en als kennisinstituut. Waar de website voorheen visueel leek op een boek oogt de nieuwe website meer als een tijdschrift en voldoet beter aan de behoeften van de moderne online bezoeker.

Misschien wel de belangrijkste reden om te kiezen voor een ander ontwerp is de mogelijkheid om veel meer van onze prachtige collectie te laten zien. Terwijl veel mensen denken aan schoolbankjes en "stoffige of oude schoolspullen" als collectie van het museum zal het u verbazen hoe verrassend mooi de objecten zijn die we beheren. In de komende tijd zullen we daar online alleen maar meer moois aan toevoegen.