Koekje bij de koffie

Dit project komt voort uit de samenwerking tussen het Nationaal Onderwijsmuseum het het Da Vinci College die begin dit jaar is gestart. De koekjes zijn uitgebreid getest en daaruit is het lekkerste en het mooiste koekje geselecteerd.

Hoewel volgens van Tijs van Ruiten, directeur Onderwijsmuseum, alle studenten winnaars waren, is er na veel proeven, keuren en bespreken met studenten welke gedachte zij hadden bij het bakken of ontwerpen van het koekje, toch een aantal "winnaars" uit de bus gekomen:

— Julien van der Vlies en Lars Venis voor het ontwerp.
— Elise Noorland en Kevin de Groot voor een zomerse smaakvariant van het koekje.
— Arjan Houtman en Robin van Alphen voor een winterse smaakvariant.

Speciale eervolle vermelding voor Carolien van der Poel van de bakkersopleiding (zie foto). Zij maakte zelfstandig een stempel met een ontwerp voor het koekje, geïnspireerd op de architectuur van het gebouw De Holland. Deze stempel was nagenoeg precies gelijk aan het winnende ontwerp van de studenten van Art en Design.

De studenten van het winnende ontwerp maken de komende weken een prototype voor de stempel op de 3D printer bij Leonardo Experience, in de Duurzaamheidsfabriek op het Leerpark. De studenten van de bakkersopleiding produceren het koekje vervolgens in de bakkerij van de opleiding. Studenten van Da Vinci Media leggen het proces van ontwerpen tot produceren van het koekje vast met de camera, zodat straks in het Museumcafé ook "the making off" te zien zal zijn.